Wednesday 13 April 2011

Trip To Beijing

Last Year lepas saya ngan family pegi ke Beijing 7 hari 6 malam . Terasa terlalu excited almaklumla baru first time pegi sana then mestila teruja kan hehehe. Selama 7 hari saya di sana terasa sungguh seronok sekali memang berbaloi ape yang kami bayar . Masa saya pegi time winter perghh sejuk tak yah cakapla tapi malangnya masa we oll pegi sana tak nampak salji turun kecewa gakla coz memang impian nak tengok salji turun walaupon cuaca -8 tapi ramalan kaji cuaca cakap sepanjang minggu we oll kat sana tak ade salji .





Pada hari pertama sehingga hari ke lima we oll dia bawa oleh pemandu pelancong melihat sejarah zaman China pelbagai bangunan dorang tunjuk antaranye the forbiden city ,Tian’anmen Square, tembok besar china , summer palace , stadium sarang burung dan lain- lain . Kat situ kita boleh melihat sejarah negeri china tempat di mana maharaja bersemayam , tempat maharaja bermesyuarat dengan pegawai atasan , dan juga tembok yang tertua dan terpanjang yang menjadi kubu supaya pihak mongolia tidak masuk ke negara China.



Pada hari ke enam kwe oll di bawa melihat arobatic show sape tak masuk memang rugi. Best seh pertunjukkan arobatic ni . dan hari berikutnye we oll dia bawa ke market untuk shopping. Giler membeli kat market ni macam-macam ade di jual bawa duit seguni pon blom tentu cukup ekekeke. Harga yang di tawarkan pon murah tapi kena pandai tawar menawarla . u oll tgkla gambar-gambar yang sempat saya amik mana nak tahukan satu hari nanti u oll pegi bley terbayang balik gambar yang saya tunjukkan ni .

 Cara membuat Jed di kilang Jed

Summer Palace

Arobatic Show

Pearl

3 comments:

  1. time pegi shopping lagi syok rambang mata ehehe

    ReplyDelete
  2. Salam...uii! sonoknyer g jln2 kat oversea. Gambar2 tu nampak menarik tapi sayang kecik2, why not ikut cara Abg Long so kita leh tengok lg jelas.

    ReplyDelete